אסטרטגיה. באמת צריך את זה?

כשעוסקים בתחום האסטרטגיה הרבה שנים, נתקלים לא פעם בתחושות של ציניות וספקות בנוגע לעצם הרעיון של יעוץ חיצוני: 'בסוף יגידו לך את מה שאתה כבר יודע', 'איך מישהו שלא מכיר את התחום שלי, יכול להגיד לי מה צריך לעשות?', 'אני צריך להביא תוצאות בשטח, לא איזה חוברת של שקפים שתעלה אבק על המדפים', וכן הלאה.

לגיטימי, והאמת? לפעמים אפילו מוצדק.

אבל פעמים רבות תחושות אלו עשויות להוות תולדה של חוסר היכרות, של התנסות בתהליך לא מוצלח או תוצאה של עצם הקושי המובנה בקבלת תהליכי שינוי, שמאפיין לעיתים את כולנו.

מצד שני, עבור מרבית המנהלים, בארגונים עסקיים ולא עסקיים כאחד, ההכרה בכך שגיבוש אסטרטגיה הינו תהליך מקצועי ומורכב, וההבנה שמדובר בתהליך חיוני, הפכו לברורים ומקובלים.

 

אז למה זה טוב?

בבסיס של גיבוש אסטרטגיה עומדת ההבנה, שליכולת לאפיין, להגדיר ולהסכים על נתיב אסטרטגי מושכל ובהיר לפעילות הארגון, יש חשיבות עליונה.

נתיב, שיאפשר תנועה מהירה ולכידה של הארגון בכיוון מוגדר, לרוחב כלל היחידות והפונקציות הארגוניות.

נתיב, שיחדד את היתרון היחסי שלנו מול התחרות, יעצים את הערך המוסף שלנו מול השוק והלקוחות וימקד את הזירות בהן אנחנו 'משחקים' (ואת אלו שבהן לא).

נתיב, שיאפשר רציונל משותף וברור לכלל הארגון ויהווה בסיס להחלטות ניהוליות עקביות, לגזירת יעדים ומשימות אופרטיביות ברורות ולאפיון מדידה אפקטיבית של התקדמות ושיפור.

ועוד משהו: מעבר לתוצר הסופי עצמו 'ולמילים הגדולות', לתהליך אסטרטגי יש גם ערכים מוספים שלעיתים חומקים מאיתנו: ההזדמנות 'להרים את הראש' מהעבודה השוטפת כדי לבחון את המציאות  'במבט-על', האפשרות לקבל פרספקטיבה ופידבק חיצוניים על הארגון והפעילות באופן שבדרך-כלל אינו מתאפשר, היכולת לחבר ולשתף עובדים בדרגים שונים  ולהפוך אותם לחלק מהתהליך, ההזדמנות לראות דברים מוכרים בצורה חדשה ושונה, כבסיס ליצירתיות וחדשנות, ועוד.

ניתן ליצור קשר

בטלפון: 04-637-4723

או בנייד: 052-620-8652

או במייל: gil@mivra.co.il

או במשרדי החברה בקיבוץ משמרות, ליד פרדס חנה

'מברא יעוץ ואסטרטגיה' ב-waze

ואיך יוצרים קשר?

בואו לפגוש אותנו – להכיר, לחשוב, להתייעץ

www.mivra.co.il