אסטרטגיה לקיבוצים

המגזר הקיבוצי ממשיך להשתנות ולהתפתח

במקביל להתמודדות עם השינויים החברתיים והדמוגרפיים, מרבית הקיבוצים נדרשים גם לבחון ולקבל החלטות בנוגע לפעילותם העסקית.

ניהול המגזר העסקי בקיבוץ דומה לכאורה לניהול 'חברת אחזקות' המחזיקה במספר פעילויות עסקיות: חקלאות, תעשיה, תיירות, שירותים וכדומה. הראייה הכוללת של 'הפורטפוליו העסקי' מחדדת שאלות לגבי מיקוד עסקי, יתרון יחסי, אפיקי פיתוח מרכזיים בפעילות הקיימת ו/או בפעילות חדשה, רמת היחס הרצוי בין תשואה לסיכון ועוד.

אך בניגוד לחברות עסקיות 'רגילות', בחינת הפעילות העסקית בקיבוץ חייבת גם לקחת בחשבון את שאלת יעדי הפעילות הכלכלית המשותפת, את קווי המתאר של הקשר בין העסקים לקהילה והחברים ואת המאפיינים הניהוליים, החברתיים והתרבותיים הייחודיים של כל קיבוץ.

תהליך אסטרטגי מוצלח בקיבוצים מחייב שילוב של גישה מתודולוגית מובנית עם הכרות והבנה של הדינמיקה הייחודית של ניהול עסקים בקיבוץ. לצוות מִבְרָא  יש ניסיון רב בתהליך ייחודי זה עם קיבוצים גדולים וקטנים, שיתופיים ומתחדשים; זאת, לצד תהליכים אסטרטגיים עם מפעלי תעשיה ותיירות קיבוציים, תאגידים חקלאיים וארגונים אזוריים.

ניתן ליצור קשר

בטלפון: 04-637-4723

או בנייד: 052-620-8652

או במייל: gil@mivra.co.il

או במשרדי החברה בקיבוץ משמרות, ליד פרדס חנה

'מברא יעוץ ואסטרטגיה' ב-waze

ואיך יוצרים קשר?

בואו לפגוש אותנו – להכיר, לחשוב, להתייעץ

www.mivra.co.il