מתי נכון לעשות 'תהליך אסטרטגי' ומה זה בעצם אומר?

מקובל לקיים את 'האירוע' של תהליך אסטרטגי בצורה תדירה מידי כ-2-5 שנים. עם זאת, הצורך בבחינה והגדרה עדכניים של האסטרטגיה עשוי לעלות לעיתים קרובות בהמשך לשינויים משמעותיים שהתרחשו: שינוי בתוצאות או בביצועי הארגון, שינוי במציאות השוק והתחרות, בצרכי הלקוחות, בסביבה הטכנולוגית, הרגולטורית או השיווקית, או למשל בעקבות שינויים פרסונליים או התפתחות פנים-ארגונית אחרת.

בהתאמה, ניתן לגזור ולמקד את אופי התהליך הנדרש ואת גבולות הגזרה המתאימים לו: מפיתוח עסקי ועד לתהליכי ייעול, מדילמות בנוגע ל'פורטפוליו העסקי' ועד למיקוד בסוגיות פנים-ארגוניות.

אם לומר זאת באופן כללי מאד, אנחנו עוזרים למנהלים ולארגון לענות על 'השאלות הגדולות' שמעסיקות אותו, בפרספקטיבה רחבה שמחברת בין הטווח הארוך (בדרך כלל בין 4 ל-7 שנים) לבין הטווח הקצר יחסית (כשנה - שנתיים).

'השאלות הגדולות' עוסקות בדרך-כלל בסוגיות כמו 'מה צריכים להיות היעדים הממוקדים שלנו', 'לאיזה כיוון נכון ללכת' או 'איך משיגים את המירב והמיטב האפשרי'.

וכדי לענות על השאלות הללו, בצורה חכמה ואפקטיבית, התוצר של התהליך האסטרטגי כולל בדרך-כלל ניתוח פנימי וחיצוני של 'תמונת המצב' הנוכחית ושל מגמות השינוי הצפויות;

גיבוש, בחינה והכרעה בין החלופות הכוללות העומדות בפני הארגון;

ובניית תכנית עבודה לטווח הקצר והבינוני  המגדירה את המהלכים לקידום הכיוון הנבחר וליישומו.

ניתן ליצור קשר

בטלפון: 04-637-4723

או בנייד: 052-620-8652

או במייל: gil@mivra.co.il

או במשרדי החברה בקיבוץ משמרות, ליד פרדס חנה

'מברא יעוץ ואסטרטגיה' ב-waze

ואיך יוצרים קשר?

בואו לפגוש אותנו – להכיר, לחשוב, להתייעץ

www.mivra.co.il